Rejsedagbog, Allans forældre på besøg d. 27. apr-16. maj 2009 (19) - RejseUniverset

Allans forældre på besøg d. 27. apr-16. maj 2009 (19)

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Allan og Sanne i USA'.

Visninger 2036 gange
Opdateret 2009-08-10 21:35:36
Tilføj kommentar til rejsen: Allan og Sanne i USA Tilføj kommentar
Næste dagbogsindlæg: 'Sommerferie 2009 – Grand Teton og Yellowstone National parks (20)' Næste
Forrige dagbogsindlæg: 'Thanksgiving d. 27/11-08 (18) Forrige
Amerika

Afrejsedato 2008-02-01
Hjemkomstdato 2010-01-31
Profil slaursen76
Læs rejsebeskrivelsen: 'Allan og Sanne i USA' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Allans forældre på besøg d. 27. apr-16. maj 2009 (19)

I april var vi hjemme i Danmark til Allans forældres 2 x 60 års fødselsdag, og så fik samtidig vist vores lille søn frem til hele familien. Annette og Erik tog herefter med os tilbage til USA. Nu var det deres tur til at besøge os. Turen herover gik uden problemer og efter ca. 4 timers kørsel fra lufthavnen var vi i Roanoke.

I den først kommende weekend tog Allan, Annette og Erik en tur til Washington DC. Her fik de set The Capital, The White House og andre af de mange seværdigheder.

Her er nogle billeder fra deres tur.

The Reflection Pool og Washington monumentet i baggrunden.

Annette og Erik foran statuen af Lincoln, der er indeni Lincoln Monumentet.

Annette og Erik foran The White House

Her ses The Capital:

Så gik turen til Arlington kirkegården.

På turen hjem til Roanoke blev det til en tur i Luray Cavern. Det er en utrolig flot dypstensgrotte. Her er nogle billeder fra grotten.

Da det var udenfor turistsæson får man sin egen lille guidet tur via lydbånd, hvor man så kan høre om grottens seværdigheder. Her ses Annette og Erik med hørebøfferne på.

Her ses en flot underjordisk sø:

Nogle af de flotte drypstensformationer:

Hjemme på terrassen blev der hygget og grillet, når vejret tillod det. Her nyder vi lige en øl inden aftensmaden.

I den anden weekend, de var på besøg tog vi en forlænget weekendtur til Chicago. Allan og jeg har aldrig været der, så vi var også spændte på at se byen. Vi fløj til Chicago torsdag aften og kom tilbage til Roanoke søndag eftermiddag. Vi havde fundet en utrolig billig rejse med luksushotel midt i byen, så det glædede vi os rigtig til.
Vi landede i lufthavnen O’Hare ligger ca. 45 min. udenfor Chicago’s centrum med tog. Vi fandt hurtigt toget og kørte mod vores hotel. Vi skulle skifte tog en gang, og herefter gå et lille stykke til hotellet.

Vi fik vores værelser på hotellet og William skulle straks afprøve sengen, som var rimelig stor til ham.

Aftensmaden blev bestilt via roomservice og indtaget på vores værelse, da det var blevet for sent til at gå ud og finde en restaurant. hvilket måltid vi fik! Det var virkelig god mad.

Her ses Erik, Annette og Allan ved maden.

Næste morgen mødtes vi i receptionen og gik ud og fandt et sted at spise morgenmad.

Her venter vi på Annette og Erik i receptionen. William tager en lur i klapvognen.

Efter morgenmaden gik vi mod Grant Park, der var flot og lå ned til Lake Michigan.

Allan, William og jeg er klar til at indtage Chicago.

Annette, Allan og William på vej over broen til Grant Park. Vores hotel ses i baggrunden (den røde bygning med turkis tag)

Annette og Erik kommer grinende. De kan desværre ikke huske, hvad de grinede af, men kanon billede. Annette er allerede blevet amerikaniseret med en kop to-go kaffe i hånden.

Nogle af de mange højhuse i Chicago, og dem er der mange af!!

Her er endnu et billede af højhusene set fra parken. Til venstre for blomsten ses en bygning med 2 tårne, det er Sears Tower, der engang var Verdens højeste bygning. Sears Tower er 443 m højt og har 110 etager.

Buckingham Fountain i parken Grant Park. Det pumper 6.8 mio l. vand rundt i døgnet.

Annette, Allan, William (der sover) og mig foran Buckingham Springvandet, der var utrolig flot og stor.

Så blev det tid til at William skulle have mad igen. Og det blev lige ordnet på en bænk i parken.

Efter besøget i parken gik vi videre op af South Michigan Avenue, hvor der er mange butikker osv. Nord for Chicago’s kunstmuseum ligger parken Millenium Parken, som vi også så.

Her var der disse flotte tulipaner:

Det er også i denne park at ”The Bean” står. Det er en skulptur der blev lavet af briten Anish Kamoor, og den hedder egentligt Cloud Gate, men bliver kaldt ”The Bean”. Her reflekteres Chicagos bygninger på en meget sjov måde, og man kan tage nogle sjove billeder.

Her er vi alle kommet med i billedet og jeg er endda med 2 gange….

Så gik turen ellers videre rundt til de mange flotte bygninger og steder rundt omkring i byen.

Her er et billede af Chicagos metrosystem, som kører oppe i 1. etages højde. Den hedder ”El Train” eller L. Det første linie åbnede i 1892 og var 5.8 km lang. I dag er hele rutesystemet 357 km.

Ja, vi er i Chicago!

Det blev også en tur i et af de store Macy’s, der er i Chicago. (A la Magasin, men meget større).

En af de berømte bygninger i Chicago er ”The Rookery”. Bygningen ser ikke ud af så meget, når man ser den udefra, men indeni er der virkelig flot arkitektur.

Vi skulle selvfølgelig også en tur op i Sears Tower, og vejret var fint til en tur på toppen. Desværre kan man ikke komme udenfor, men vi fik da alligevel et fantastisk syn over byen. Michigan søen er så stor, at den ligner et hav, man kan ikke se nogen ende på søen. Chicago har en fantastisk flot skyline. Desværre var der ikke helt klar i vejret, men vi fik set nok til at det var turen værd.

Lørdag spiste vi igen morgenmad sammen, og så delte vi os. Annette og Erik ville på Chicagos berømte kunstmuseum, og vi ville en tur i akvarium. Vi tog derud, og så viste det sig at delfiner, hvaler og hajer var taget på ”sommerferie”, da stedet var under renovering, så vi besluttede os for at lave noget andet, da vi var kommet for at se især disse dyr.
Vi tog i stedet for op til Chicago’s berømte shoppingsgade ”Magnificent Mile”. Her ligger den ene topbutik efter den anden side og side. Allan skulle selvfølgelig lige en tur ind i en stor Apple butik, men kom heldigvis tomhændet ud igen…

Midt imellem alle højhusene ligger der et gammelt tårn, Historic Water Tower, der er en meget flot bygning.

Her ses noget af bygningen og i baggrunden ses Hancock centeret. Hancock centeret er et stort, stort indkøbscenter (var hvis 9 etager) med mange butikker og et kæmpe Macy. Bygningen er 96 etager højt. (Ser jeg frysende ud, er det rigtigt… Der var lidt koldt og blæsende om lørdagen)

Vi fik kigget i en masse butikker, men købte intet, der var ikke udsalg. Vi trængte til at få varmen og tog på Chirardelli cafe og fik en varm kop kakao. Chirardelli er et stort chokolade mærke i USA!

Annette og Erik havde haft en rigtig god dag på kunstmuseet og havde brugt mange timer derinde.

Søndag gik turen igen mod Roanoke. Vi tog afsted mod lufthavnen i god tid, hvilket var godt, da der var sporarbejde undervejs, og vi måtte skifte til bus et stykke af vejen for igen at køre videre med toget resten af vejen til lufthavnen.

En af dagene tog jeg Annette og Erik med ud til D-day Memorial I Bedford. Det er et mindested for dem, der mistede livet under D-day.

Bagefter fik de en lille tur langs Blue Ridge Parkway.

Annette og Erik med den flotte udsigt i baggrunden.