Rejsedagbog, Big Island dag 1+2 - RejseUniverset

Big Island dag 1+2

Denne rejsedagbog foregår i Afghanistan og er en del af rejsen 'Hawaii'.

Visninger 2040 gange

Profil Hawaii2015
Læs rejsebeskrivelsen: 'Hawaii' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Big Island dag 1+2
Så er vi kommet til Big Island..

Vi stod tidligt op igår kl 5.30 da vi blev hentet til lufthavnen kl 7. Efter ca 2 timer venten i en lidt kedelig lufthavnen skulle vi endelig med flyveren til Big Island. Det tog ca 50 min at flyve hertil så det var lidt som når man flyver Karup-København. Da vi ankom til Kona viste sig at det var en udendørs lufthavn.. Gaten og bagage-båndet var kun overdækket med det fineste palme-tag.

Da vi havde fået vores kufferter og taget shuttle-bussen hen til vores bil-udlejning opstod der problemer...
Avis - biludlejning ville ikke udlevere bilen til os da bilen stod i Louises navn og hun har ikke kørekort. Man skal åbenbart have kørekort for at kunne leje en bil i USA..
Vi ringede så til AmericanTours (samarbejdspartner med MyPlanet) men de kunne ikke hjælpe os da bilen kun var lejet igennem Myplanet - AmericanTours gjorde ellers et godt forsøg ved at snakke med dem ved biludlejningen.
Vi ringede derfor på nød-nummeret til Myplanet og snakkede med en Morten Skov - han spurgte om vi selv havde mulighed for at leje en bil som var magen til vi havde betalt for og så vil vi få refunderet pengene senere. Det kunne vi godt så det gjorde vi - så vi har fået en bil ;-)

Så kørte vi afsted eller rettere sagt først da Mette havde fundet at hvordan man rykker førersædet frem.. Det gik rigtig fint med at finde frem til hotellet.

Hotellet er virkelig lækkert - total paradis. Der er en helt anden ro her end i Honolulu og knap så mange mennesker. Da vi havde slappet lidt af gik vi en tur til poolen - det var virkelig skønt. Fra vores værelse har vi udsigt ud over Stillehavet og den flotteste solnedgang.

Efter en god nats søvn stod vi op til springende delfiner i havet og bagefter gik vi ned til en lækker morgenmadsbuffet. Vi havde bestemt at vi bare skulle slappe totalt af idag (31/8). Så en tur til poolen indtil middag, en lille morfar og derefter til happy hour i baren.

Vi laver ikke så mange opdateringer i vores dagbog her på Big Island da internettet er mega dyrt på hotellet.