Rejsedagbog, Fam. Broch Laursen på besøg d 25/8-9/9 2008 (12) - RejseUniverset

Fam. Broch Laursen på besøg d 25/8-9/9 2008 (12)

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Allan og Sanne i USA'.

Visninger 2054 gange
Opdateret 2008-09-28 18:54:29
Tilføj kommentar til rejsen: Allan og Sanne i USA Tilføj kommentar
Næste dagbogsindlæg: 'Virginia Tech Football, Lane Stadium d. 4 okt 2008 (13)' Næste
Forrige dagbogsindlæg: 'Sommerferie i Nationalparker d. 16/8-22/8 2008 (11) Forrige
Amerika

Afrejsedato 2008-02-01
Hjemkomstdato 2010-01-31
Profil slaursen76
Læs rejsebeskrivelsen: 'Allan og Sanne i USA' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Fam. Broch Laursen på besøg d 25/8-9/9 2008 (12)

Så fik vi besøg hjemmefra, som vi havde glædet os til længe. Sannes søster Kristina, hendes mand Søren, deres to børn Emma og Mathias kom på besøg. Sanne hentede dem i lufthavnen mandag d. 25. august. De tog lang tid for dem at komme igennem immigrationen, da der var lang kø, og da de endelig kom igennem, var de godt trætte. Og Kristina var højgravid, så hun trængte til at side ned, så vi fik en cola inden, turen gik mod Roanoke. Da vi kom hjem, havde Allan lave aftensmad, så vi bare kunne sætte os ned og spise.

Her er Mathias og Emma kommet i Toyota Highlanderen i deres amerikanske børnestole, der selvfølgelig er udstyret med kopholdere!

Tirsdag stod den på afslapning og shopping. Og da vejret ikke var super, passede det jo fint.

Onsdag var vejret heller ikke så godt, så vi kørte til Salem, hvor der er en drypstens hule, der hedder Dixie Caverns. Her fik vi en rundtur i det mørke indre.

Om eftermiddagen tog vi ind til Roanoke og besøgte "Virginia Museum of Transportation", hvor man kan se på gamle biler og tog. Der var også en modeltogbane som Mathias var meget vild med.

Her ses Kristina, Søren, Emma og Mathias foran et af de gamle tog.

På p-pladsen så vi denne store bil. ”Stor bil og lille mand”.

Torsdag var vejret blevet bedre, men vi var ikke sikre på, at det ville holde tørt, så vi kørte til ”Rightmire Childrens museum at Amazement Square”, der ligger i byen Lynchburg. Det er et børnemuseum, hvor børnene kan prøve en masse sjove ting, mens de samtidig lærer noget. Det var et rigtig godt børnemuseum, og Emma og Mathias synes, det var sjovt.

Her holder Emma en bold i luften med en hårtørrer.

Denne flod var et stort hit, hvor man skulle få skibene ned af floden via sluser osv.

Der skal selvfølgelig også handles ind, når man har besøg. Her forsøger Kristina og Sanne at finde cornflakes.

Fredag var vejret igen super, og vi tog til ”Virginia Safari Park”, der en park, hvor man kan køre igennem med sin egen bil og fodre de forskellige dyr ud gennem vinduet på bilen. Der er mange flotte dyr, og det er til stor morskab, når dyrene kommer tæt på. Det kan dog godt skabe lidt frustration, når et stort dyr står foran bilen og absolut ikke har nogle planer om at flytte sig, så man kan komme forbi. Vi mistede efter kort tid vores foderspand til en meget snu antilope, der bed fast i kanten af spanden og trak til. Så vi måtte nøjes med at kigge på dyrene resten af vejen, hvilket også var sjovt nok.

Her er vi på vej ind i parken, og de første dyr står parat til at blive fodret.

På turen kom vi forbi disse flotte kvæg, der hedder Watusi.

Udenfor selv parken havde de også nogle dyr, som man kunne gå hen og kigge på. Der var bl.a. giraffer.

Der kan være langt ned til græsset, når man er så høj.

Meget tidligt lørdag kørte vi mod ”Great Smoky Mountains”, der ligger i staterne Tennessee og North Carolina.

Sådan rejser nogle amerikanere, man skulle nødig mangle noget eller gå for langt.

Vi skulle bo udenfor Pigeon Forge (Tennessee), der ligger lige udenfor nationalparken ”Great Smoky Mountains”. Vi havde lejet en stor luksushytte, der skulle ligge med udsigt over bjergene, og udsigten var flot.

Her er luksus hytten.

Her er Emma og Mathias hoppet op i deres store køjeseng.

Kristina og Søren holder pause på en af de 3 altaner med udsigt over bjergene.

Her er udsigten fra altanen.

Allan og Søren skulle stå for at starte grill og lægge kød på, og det var hårdt arbejde, som det ses her.

Her er maden kommet på bordet, og vi kan gå i gang med at nyde grillmaden.

Søndag morgen stod Kristina og Søren tidligt op og lavede brunch til os alle med pandekager, røræg og bacon. Det var utrolig lækkert, og vi blev godt mætte.

Bagefter kørte vi en tur ind i nationalparken, og det var en rigtig flot tur, selv om der var lidt disset. Vi kørte op til et udsigtspunkt, der hed ”Glingmans dome”, hvorfra der var en flot udsigt.

På parkeringspladsen holdte der mange fede motorcykler, og denne her var meget flot. Emma i forgrunden, Søren og Mathias står i baggrunden.

Tilbage i hytten blev det udendørs jacuzzi taget i brug.

Mandag kørte vi hjemad, og efter at have været i et outlet mall gik turen videre. Vi kom dog ikke så langt igen, for vi opdagede, at man kunne flyve i helikopter lige ved siden af, hvor vi kørte. Vi blev hurtige enige om, at det skulle Emma og Mathias have lov til at prøve, da det var rimeligt billigt. Så vi drejede af vejen, og efter en lille ventetid kom Emma, Mathias, Søren og Allan op at flyve i helikopter.

Emma var så heldig at få lov til at sidde på forsædet, hvilket de store drenge ikke var helt tilfredse med. Her ses Emma i helikopteren med udsigten i baggrunden.

Her lander helikopteren igen, og Emma ses igennem forruden.

Smilende kommer Emma, Søren og Mathias ud af helikopteren. Det var et stort hit for alle. Tirsdag tog vi op til Roanoke Stjernen, hvor der er en fantastisk udsigt ud over Roanoke dalen. Vi havde taget frokosten med, og den blev nydt i skyggen af nogle træer og bagefter nød vi udsigten derfra.

Her ses Kristina, Søren, Emma og Mathias med Roanoke by i baggrunden.

Mathias foran Roanoke Stjernen.

Bagefter tog vi i ”Mill Mountain Zoo”, der også ligger i området. Det er en meget lille zoo, men den var udmærket, og børnene synes det var sjovt.

Her er Emma hoppet op på ryggen af en tiger, mens Mathias står ved siden af.

Vi så dette lille søde jordegern i zoo, der var i gang med at fortære et agern.

Om aftenen grillede vi som sædvanlig, og inden maden blev færdig blev der spillet og hygget.

Onsdag kørte vi en tur af ”Blue Ridge Parkway” op til ”Peaks of Otter”, der er et flot område med sø og bjerge. Igen havde vi taget madpakke med, og den blev nydt ved søen.

Her ses Emma, Stinna, Mathias, Kristina og Søren foran søen med bjergtoppen ”Sharp Top” i baggrunden.

Vi tog bagefter en lille bus op mod toppen af ”Sharp Top”, hvor man så bliver sat af i nærheden af toppen, og skal gå det sidste stykke opad. Der er herfra ca. 15 min gang til toppen. Selv om der var lidt disset, var udsigten alligevel flot.

Søren og Emma på toppen med søen i baggrunden.

Torsdag kørte vi nordpå til ”Natural Bridge”, der er en naturligformet bro, hvorunder der løber en flod. Broen er 65,5 m høj og 27,4 m. bred. Det er et meget flot syn, der var desværre ikke så meget vand i floden, men det lykkedes os dog at se en stor slange i vandet, små fisk og en enkelt fugl. I forbindelse med broen har de en meget lille indianer landsby, som vi også fik set.

Natural Bridge.

Fredag tog vi en afslapper og kørte ind til Roanoke centrum, der ikke er ret stor. Der er et godt grøntsags marked og vi spiste frokost på en af de hyggelige restauranter, der er i Roanoke centrum.

Lørdag havde vi planlagt at skulle i forlystelsesparken ”Kings Dominion”, men da de lovede dårligt vejr udsatte vi det til søndag, hvilket var meget heldig for parken blev lukket pga regn og blæst. (resterne af en tropisk orkan)

Vi spiste i stedet brunch på en af Roanokes gamle restauranter, hvor rigtig mange af Roanokes ”indfødte” nyder at spise morgenmad. Vi fik bestilt nogle rigtig gode amerikanske morgenmadsspecialiteter, og vi kunne alle trille derfra. Resten af dagen gik med ”strøgtur”.

Vi var i en jagt- og fritidsbutik og her er 3 cowboys (and girl).

Søndag stod den så på tur til ”Kings Dominion”, der ligger i Richmond ca. 3 timers kørsel fra Roanoke.

På vejen til Richmond stoppede vi lige på en Truck rasteplads, da drengene gerne ville have billeder af nogle store lastbiler.

Lille mand og stor lastbil.

Da vi langt om længe kom til parken kom vi hurtig igennem indgangen, da vi havde købt billetter i forvejen online på deres hjemmeside. Emma og Mathias fik hvert et armbånd efter deres højde, og så kunne man nemt se, hvad de måtte prøve af forlystelser. Emma måtte prøve rigtig mange ting, også de vilde rutsjebaner, og det passede hende lige, for hun er ikke bange for noget, og jo vildere jo bedre. Så Allan og Søren blev slæbt op i alle mulige rutsjebaner, hvilket for det meste passede dem meget godt.

Her er Emma, Søren og Allan kommet i trærutsjebane (vogn 4).

De to gravide tog så med børnene i de stille forlystelser.

Emma måtte prøve en meget stor ”Det gyldne tårn”, og Søren var den eneste, der turde følge med hende op. Man bliver løftet op i det 93 m. højde tårn og så er der et ”frit fald” på 83 m.

Her sidder Emma og Søren klar til op- og nedturen. Emma synes, det var en rigtig sjov tur, og ville helst gerne prøve igen (skøre unge).

Mathias var ikke stor nok til de helt vilde ting, men der var også nok for ham at prøve, og Emma var sød til at tage med ham. Her kører de en stor jeep.

Mandag kørte Sanne hele familien til lufthavnen i Washington, og de kom godt med flyveren og kom godt til Danmark igen.