Rejsedagbog, 2. august 2006 – Gletchervandring & bad i bjergsø (med billeder!) - RejseUniverset

2. august 2006 – Gletchervandring & bad i bjergsø (med billeder!)

Denne rejsedagbog foregår i Schweiz og er en del af rejsen 'Mönch (bjergbestigning)'.

Visninger 2031 gange
Opdateret 2006-11-12 17:39:58
Tilføj kommentar til rejsen: Mönch (bjergbestigning) Tilføj kommentar
Næste dagbogsindlæg: '3. august 2006 – Vejene skilles (med billeder!)' Næste
Forrige dagbogsindlæg: '1. august 2006 – Gletchervandring (med billeder!) Forrige
Schweiz

Afrejsedato 2006-07-28
Hjemkomstdato 2006-08-07
Læs rejsebeskrivelsen: 'Mönch (bjergbestigning)' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: 2. august 2006 – Gletchervandring & bad i bjergsø (med billeder!)

Da vi vågnede om morgnen, kunne vi mærke at solen var begyndt at tage fat! Det blev hurtigt varmt inde i teltet, og vi fik derfor morgenmaden uden for.

Mod forventning var det en smuk dag, og der var en god temperatur i solen. Nede fra dalen kunne vi se at der bevægede sig en større sky op mod os! Vi kunne på afstand se nogle andre gletschervandre som var på vej på tværs af gletscheren. Vores plan var at bevæge os ned af den - mod Eggishorn.

Kl var blevet 11 før vi var klar til at komme videre. Vi havde ca. 6-7 km. gletschervandring foran os, inden vi kunne komme ind mod Mäjela og derefter vider mod Eggishorn. Tilgengæld skulle disse km. vise sig at være en større udfordring, med nogle enorme spalter og højdeforskelle. Efter et par timer lavede vi lidt frokost, og kunne begynde at se andre gletschervandrere længere oppe af gletscheren.

Derefter fortsatte vi videre og det tog os i alt 4:15 at bevæge os de 6-7 km. Vi gik gang på gang på tværs af gletscheren for at undgå spalterne.

Da vi endelig kom til foden af Eggishorn og kunne gå ind mod Märjela - holdt vi et hvil, og kunne se hvor enorm og tyk gletscheren var. Vi kunne også se hele vejen op til Jungfraujoch, hvor vi startede turen ned fra i går.

Her ved kanten af gletscheren var der temmelig mange vandrere. Vi fik et hvil inden vi fortsatte videre af grus-stier - sikke en forandring. Efter en ½ times tid, kom vi op til Vordersee, hvor vi fandt et fint sted til teltet. Vejret var rigtig flot, og vi trængte seriøst til et bad. Så vi kørte den friske stil, og hoppede i bjergsøen. En temmelig kold fornøjelse - men rart at få noget der lignede et "bad".

Vi lavede aftensmad, og spillede skak inden vi lagde os til at sove. Vi nåede også lige at få et billed af den temmelig milde bjerg-sommer-nat.