Rejsedagbog, 20. august 2004 – I bad & møde guiden (med billeder) - RejseUniverset

20. august 2004 – I bad & møde guiden (med billeder)

Denne rejsedagbog foregår i Frankrig og er en del af rejsen 'Mont Blanc (bjergbestigning)'.

Visninger 2047 gange
Opdateret 2004-09-21 23:12:52
Tilføj kommentar til rejsen: Mont Blanc (bjergbestigning) Tilføj kommentar
Næste dagbogsindlæg: '21. august 2004 – Isklatring og vandrehjem (med billeder)' Næste
Forrige dagbogsindlæg: '19. august 2004 – Gletscher og stendysser (med billeder) Forrige
Frankrig

Afrejsedato 2004-08-15
Hjemkomstdato 2004-08-23
Læs rejsebeskrivelsen: 'Mont Blanc (bjergbestigning)' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: 20. august 2004 – I bad & møde guiden (med billeder)

Kl var ca. 8 da vi begyndte at rumstere i teltet. Vi fik spist lidt hurtig morgenmad, pakket vores ting og så satte vi kurs mod Chamonix. Det havde været nogle gode dage i isolation fra omverden, men nu blev det også meget rart at komme ned til lidt mere liv igen. Det tog 2-3 timer at komme ned til byen, og på turen ned gik vi i stor granplantager. Her var der temmelig glatte og fedtede passager - efter nattens regn !

Kl. var 11.30, da vi kom ned til byen – og her havde vi lyst til noget frokost som ikke var pulver + vand! Vi ville ikke chokere mavesækken alt for meget, og besluttede os derfor for en hurtig burger på McDonalds.

Efter frokosten gik der udstyrs-jagt, i Chamonix’s mange veludstyrede friluftsforretninger. Her blev vi dog ikke så meget fattigere, og efter et besøg i et supermarked – fik vi i stedet ladet sukkerdepoterne helt op!!!

Vores guide, havde vi hyret gennem firmaet Chamonix Experiences som har kontor i Alpcenter, Argentiere. På kortet kunne vi se, at Argentiere ligger nogle kilometer nord for Chamonix – og vi besluttede os derfor for at sætte kursen mod nord.

På vores vej kom vi forbi en camping plads i den nordlige ende af Chamonix, og her stjal vi et MEGET tiltrængt bad! (havde camping-fatter været der, havde vi naturligvis gerne betalt et par EURO-cent’s for det!!).

Nu var kl. blevet 15.15 og vi skulle mødes med guiden kl. 17, så vi satte tempoet lidt op, fik sved på panden – og ankom derefter til kontoret kl. 16.40. Efter at have dyrket udstyr i den tilhørende butik, kom guiden, Greg, og vi talte frem og tilbage om vores erfaring (eller måske mangel på samme) og hvilke ønsker vi havde til de kommende dage. Til sidst aftalte vi at vi vil bruge morgendagen på at tage til ”Mer De Glace”, og lærer nogle is-teknikker.

Nu var det blevet tid til at finde et sted til teltet, så vi kunne få lavet mad, og få sovet godt igennem til den første dag med guiden – JUBII !!

Vi gik op af stierne vest for Argentiere, men kom hurtigt til et naturreservat – hvor man ikke må slå teltet op. Vi gik derfor lidt ned igen, og da vi var lidt små desperate – endte det med at vi fandt et sted oppe mellem granerne – som ikke var alt for skråt (troede vi!).