Rejsedagbog, Maui dag 4 - RejseUniverset

Maui dag 4

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Hawaii'.

Visninger 3318 gange

Profil Hawaii2015
Læs rejsebeskrivelsen: 'Hawaii' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Maui dag 4
Vi stod op kl 01.30 for at komme op på Haleakala i 3 km højde og se solen stå op. Vi blev hentet kl 02.05 og det tog ca 2,5 time at komme dertil. Der var igen mange hårnåle sving op af vulkanen så Louise blev lidt køresyg og var nødt sidde foran ved siden af chaufføren. Vi fik fortalt på vej derop at der nok ville være op til 300 mennesker for at se solen stå op. Vores meget sjove guide Al havde kørt turen mange gange så han kendte de gode steder at stå. Vi stoppede ca halvvejs for at klæde os mere på - så på med tykke trøjer og skiundertøj. Da vi kom op på toppen skyndte Al og viste os hvor det bedste sted var at stå og heldigvis kom vi til at stå i første række.
Kort tid efter vi var ankommet så vi rumstationen ISS flyve over os så vi vinkede selvfølgelig til Andreas Mogensen som er ombord.
Stjernerne var vil flotte og vi kunne ane Mælkevejen men det var lidt svært da månen skinnende meget.
Vi kunne så småt se ændring af horisonten og se solen langsomt stå op. Det var helt vildt flot oplevelse - det gik egentlig meget hurtig fra de første solstrejf til solen var stået helt op. Vi fik en hurtig rundvisning på toppen af vulkanen og så de store rum-teleskoper.
På ned fra vulkanen spiste vi morgenmad i en lille hyggelig restaurant som liggende en lille alpehytte så hvis ikke der var 30 grader udenfor skulle man tro at vi var i alpelandet.
På vej til hotellet sad vi og små sov selvom Al forsøgte at holde os vågen med masser af snak og musik. Godt trætte kom vi hjem til hotellet hvor vi hoppede direkte i seng for at tage en lille morfar inden vi skulle til Luau.
Vi fik os gjort klar til Luau hvor vi havde købt VIP-billetter og de skulle vise sig at være en god ide. Da vi kom hen til stedet hvor det blev holdt kom vi foran i køen til først at få taget billede dernæst blive modtaget med blomsterkrans. Der var gratis drinks og vi skulle derfor have et stempel som viste at vi var over 21 og selvfølgelig bliver Mette spurgt om hvor gammel hun er... Heldigvis fik hun også et stempel😎😎
Vi havde fået pladser lige foran scenen og kunne derfor nyde det flotte show. Da vi havde VIP billetter fik vi også mad først samt der kom en bartender rundt med drinks så vi ikke altid behøvede at stå i kø. Det var en vild god aften med dans og ildshow og dermed en god afslutning på vores ferie. Desværre skulle vi op at pakke vores kufferter da vi skal tjekke ud kl 11 og vi vil gerne sove lidt længe.