Rejsedagbog, Honolulu dag 4 - RejseUniverset

Honolulu dag 4

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Hawaii'.

Visninger 2048 gange

Profil Hawaii2015
Læs rejsebeskrivelsen: 'Hawaii' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Honolulu dag 4
Idag skulle vi så tidligt op igen da vi skulle på snorkle-tur i Hanauma Bay. Vi blev hentet på hotellet kl 7.30 af vores guide Dan. Det var en utrolig flot køretur ud til bugten som tog ca 30 min. Vi troede først at vi var de eneste som skulle med på turen men nej da kom lige en flok japanere...

Der er utrolig mange japanere/asiater i Honolulu - synes det er meget sjovt at tænke på nu hvor japanerne bombede Pearl Harbor her på Hawaii.. Der er mange af dem som nærmest pakker sig ind for ikke at få sol på kroppen - de går også rundt med paraply som parasol måske er det meget smart i denne tid da der har været nogle kraftige regnbyger.

Nå men tilbage til snorkle-turen. Der var 3 guider med så der blev både givet information på amerikansk og japansk. Da vi så skulle gøre os klar til at komme ud vandet tog japanerne ikke deres tøj af... nej nej vi skal da have lange bukser, hættetrøje og solskærm på ud at snorkle... Godt nok bruger Louise også t-shirt når hun bader men ellers bliver hun en krebs😊

Vandet var utrolig dejligt og køligt men ikke for koldt. Vi havde en redningsvest på så vi nærmest flød ovenpå vandet. Vi fik lige nogle enkelte instruktioner ellers var det bare afsted. I starten skulle man lige vende sig til kun at trække vejret igennem munden men efter et stykke tid tænker man slet ikke over det.

Vi så rigtig mange flotte fisk men desværre ikke nogle havskilpadder men vi har stadig mange badedage tilbage endnu. Louise havde et GoPro kamera med i vandet og de penge er givet godt ud - sikke nogle fede billeder. Vi er slet ikke færdige med at tage billeder under vand.

Da vi kom hjem var vi godt trætte efter alt det svømmen så vi tog lige en lille morfar😊

I aften var vi igen på Cheesecake Factory men denne gang ventede vi kun 45 min på at få et bord... Maden var ligeså god som sidste gang. Desværre sad vi et sted, hvor der var vildt meget aircondition, så vi fik spiste nok lidt hurtigere end vi ellers ville have gjor,t så vi kunne komme hjem igen. Vi har endnu ikke forstået hvorfor der skal være så meget aircondition i butikker og restauranter.