Rejsedagbog, ((Ud og) hjem igen - en menneskefortaelling af Tommy og Martin - RejseUniverset

((Ud og) hjem igen - en menneskefortaelling af Tommy og Martin

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Tour de North America'.

Visninger 2048 gange

Hjemkomstdato 2012-06-18
Profil Mc Davidsen
Læs rejsebeskrivelsen: 'Tour de North America' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: ((Ud og) hjem igen - en menneskefortaelling af Tommy og Martin

Hej for sidste gang!

Det er paa en maade maerkeligt og tankevaekkende, at vi er naaet til det punkt, hvor der kun er soelle 2 dage tilbage. Det har vaeret en eventyrlig rejse gennem Nordamerika, hvor der har vaeret masser af gode oplevelser.

Oven paa en rar tur i San Fransisco tog vi et smut nord om byen til det aller sydligste af Red Woods, hvor der rager 100 m hoeje traer op i himlen. Det var ikke saa ringe endda! Dagen efter indledte vi for alvor kystturen, hvilket var ganske spaendende, da Stillehavet i bund og grund er ganske klart og smukt. Naar man har koert flere tusinde kilometer uden hav, er det et decideret hoejdepunkt at naa synet, selv om vi naermest ikke ser andet derhjemme i Danmark :).

Baade Tommy og jeg havde laenge spekuleret over, om det ikke kunne vaere en fed oplevelse at proeve kraefter med couchsurfing (sofasurfing), og det lykkedes rent faktisk, da vi koerte ned mod Los Angeles. Her opholdt vi os hos en venlig og imoedekommende amerikaner, som hedder Chris. Vi tilbragte en hel dag i Disneyland sammen med Chris, hvilket var en stor stor oplevelse. Vi fik taget nogle sjove billeder derfra, som nok skal oploades snarest muligt.

Derefter koerte vi til San Diego, hvor vi overnattede paa et okay hostel i midtbyen. Det har vaeret overraskende lige til mht. parkeringsforholdene, og denne by var ingen undtagelse. Paa Tommys foedselsdag (d. 13.) havde Tommy et "stramt" program, hvor vi fik naaet en hel del i loebet af dagen. Vi var i Balboa Park, hvor der var kaempe store kaktusser, og endda kaktustraer. Derefter gik turen til Midway, som er et kaempemaessigt hangarskib. Herefter fik vi for foerste gang badet, hvilket foregik i selveste Stillehavet. Ja ja, det er der ikke mange, som proever i loebet af en menneskealder ;). Slutteligt spiste vi paa en fin restaurant, hvor jeg selvfoelgelig betalte den fulde regning. Det var alt i alt en god dag, og Tommy noed bestemt sin foedselsdag i fulde drag.

Dagen efter gik turen tilbage til Los Angeles, hvor vi nok en gang overnattede hos Chris i Pasadena i udkanten af Los Angeles. Vi skulle dog op meget tidligt, da han skulle paa arbejde omkring kl. 6.00, saa vi fik en lur i bilen, inden den skulle afleveres. Derefter tog vi her til Duo Hostel, som vi hygger os paa. Det ligger naermest mellem Hollywood og downtown, hvilket er en fin location. Det meste foregaar imidlertid i Hollywood og i kystbydelen Santa Monica, hvor vi har vaeret begge steder. Derudover har vi vaeret helt oppe paa toppen af bjerget, hvor det beroemte HOLLYWOOD "ophaeng" fra diverse film er placeret.

Det har rent faktisk lykkedes os at se nogle fodboldlandskampe, bl.a. Danmarks mod Portugal, idet der er fjernsyn paa diverse hostels. Det er ikke saa daarligt, naar man befinder sig i omegnen af 15.000 kilometer vaek fra, hvor det hele sker i Polen/Ukraine.

Vi har det godt og glaeder os ogsaa en smule til den lange hjemrejse, som kommer til at vare omkring et doegn. Vi har suget saa MANGE indtryk til os paa denne lange vej, og det maa alligevel ogsaa finde en ende.

De sidste (skriftlige) hilsner her fra herlige USA.