Rejsedagbog, Ho Chi Minh / Phu Quoc - RejseUniverset

Ho Chi Minh / Phu Quoc

Denne rejsedagbog foregår i Vietnam og er en del af rejsen 'Vietnam / Dubai'.

Visninger 2047 gange

Profil Olsenfeld
Læs rejsebeskrivelsen: 'Vietnam / Dubai' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Ho Chi Minh / Phu Quoc

23.05.10 Sidste dag i Ho Chi Minh i denne omgang,vi var i en meget kendt Pagoda, så kendt at jeg har glemt navnet. Herefter var vi i Chinatown og på det lokale Ben Tranh marked. Pigerne havde delte meninger om markederen, priserne og udbudet var i top, men der var utrolig mange mennesker. Drestauranter blev dog købt godt ind, hvilkt resulterede i at der blev mere trangt med plads i rygsækkene. Om aftenen spiste vi på den lokale restaurant, Michael og Rene sluttede af med en øl og en opsumeringen af den videre rejseplan.

24.05.10 Dagen startede kl 07.00,d er skulle spises morgenmad og vi skulle med taxi til lufthavnen.Det hele forløb planmæssigt og vi kom med vore turbopro. Ved ankomsten til Phu Quoc blev vi en smule sentimentale over at denne lille fine lufthavn snart skal vige for en stor ny international lufthavn. Der er nu noget over en så lille lufthavn, det er lige før du selv skal tage din baggage i flyet. Vi kom med de ventende taxier ud til Paris Beach resort, super sted. Vi har begge hold hytte direkte ned til vandet. Prisniveauet er lidt højere her end i Ho Chi Minh. Vi havde de store spenderbukser på og formåede at formøble ca. 300,- kr. (dette for alt mad og drikke).

25.05.10

I dag har vi været på tur, vi hyrede en taxi for hele dagen 650.000 dong, ca. 220,- kr. Vi var på en Perlefarm, pigerne så hvordan de åbnede og fik perlerne ud, de fik hver en af de perler der blev taget ud. Herefter tog vi ned til et historisk fængsel som både franskmændene og amerikaneren har brugt. Turen gik så videre til en havn, hvor vi så de mest fantastiske snegle. Pigerne ville gerne have haft sneglehusene - Tjaa det ville vi vel også - men ikke med den levende snegl. Herfra tog vi ud til den mest fantastiske strand, hvor vi tilbagte nogle timer med afslapning og svømning. Via endnu en fiskerby tog vi hjem til resortet godt røde og mange oplevelser rigere.