Rejsedagbog, Space Needle og Monorail - RejseUniverset

Space Needle og Monorail

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2046 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Space Needle og Monorail

Efter vores rundtur "under byen", gik vi hen til Space Needle.

Speace Needle er 184 meter højt og er bygget i 1962. For 16 USD kan man tage en tur op i tårnet og nyde udsigten over byen, vandet og bjergene.

Det var utroligt koldt at være udenfor på observationsdækket, så vi måtte varme os med en varm kop kakao, mens vi hilste på Space Needle's julemand.

Efter vi var kommet ned på landjorden igen, gik vi hen til "Experience Music Project". Et Musikmuseum til 2 mia. kroner. Et meget specielt byggeri. Her ses Space Needle der spejler sig i musikhuset.

Vi stak hoved indenfor og så den 10 meter høje skulptur der er bygget af 600 guitarer, dog tog vi ikke den store tur rundt i museumet, men i stedet kørte vi en tur på Monorailen.

Turen starter ved Space Needle og kører igennem Experience Music Project, videre ned til Seattle centrum.

Nede i centrum gik vi atter lidt rundt for, at finde nogle julegaver til hinanden - denne gang havde vi mere held .

Efter et par timer i byen, frøs vi meget, så vi gik en tur i biografen for at få varmen og se den nye James Bond film. Efter filmen gik vi ud for at spise på en lækker italiensk restaurant, på vejen derhen gled Mette, da der var en del sne og is på fortorvet - av av .

På vejen hjem gik vi forbi Macy´s hvor vi så deres flotte juleudstilling i vinduet.

Da vi kom tilbage på hotellet spurgte vi om de troede der ville være nogle problemer med at komme i lufthavnen næste morgen, på grund af snevejret. Det mente de ikke der ville være, vi kunne bare tage en taxa. Så vi gik i seng og sov godt indtil klokken 4:00.