Rejsedagbog, Hilo, The Big Island (Hawaii) - RejseUniverset

Hilo, The Big Island (Hawaii)

Denne rejsedagbog foregår i Amerika og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2045 gange

Afrejsedato 2008-09-01
Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Hilo, The Big Island (Hawaii)

Tirsdag den 18. november stod vi tidligt op om morgenen, og blev hentet kl 9 på hotellet. Herefter blev vi kørt i lufthavnen, hvor vi checkkede os ind på vores fly til Hilo.

Efter et par timers venten, var vi igen i luften. Denne gang fløj vi en flot tur over de forskellige øer som Hawaii består af - og landede på den største af dem der faktisk hedder Hawai'i, den bliver dog mest kaldt for "The Big Island" i daglig tale. Vi valgte at bo i byen Hilo, som ligger på den regnfulde og knap så turistet østside af øen. Mens vi ventede på bagagen stod regnen ned i stænger, og da det er en temmelig lille lufthavn er den delvis udendørs . Vi fik dog hurtig vores baggage, og vores bil. Vi havde med vilje valgt at leje en firehjulstrækker, fordi "The Big Island" består af noget temmelig krævende terræn.

Vi havde valgt at bo på Dolphin Bay Hotel som ligger i den nordlige ende af Hilo. Her er ejeren "John" kendt for at vide en hel masse om vulkanerne på øen, og det ville vi selvfølgelig gerne drage nytte af. Vi fik vores lejlighed og fik handlede ind. Resten af dagen slappede vi af og planlage de næste par dage.

Dagen efter stod vi op kl 8:30, og tog det stille og roligt. Derefter kørte vi ud til Rainbow Falls, som er et stort flot vandfald der ligger ganske tæt på Hilo. Heldigvis skinnede solen, så der blev dannet en flot regnbue ved siden af vandfaldet.

Derefter kørte vi tilbage til Hilo, hvor vi gik en flot tur gennem en japanske have, og så derefter nogle meget brede træer...!

Efter 10 minutters gang, kom vi ud til Coconut Island - hvor vi spiste frokost under palmerne (en lidt blæsende frokost pause).

Derefter gik vi tilbage mod byen og ned af Banyan Drive, hvor kendte amerikanere gennem tiderne har plantet et træ. Vi så bl.a. Franklin D Roosevelt's træ. Derefter tog vi ned på et lille marked midt i byen, hvor vi købte forskellige frugter, blandt andet nogle vi aldrig havde set før.

Sidste på eftermiddagen kørte vi til Boiling Pots, som er et stort, bredt og voldsomt vandfald - hvor der virkelig var meget vand der fossede igennem.

På p-pladsen tog vi et billede af Henning - foran vores bil (GMC Envoy), som han var rigtig glad for .

Derefter kørte vi hjem, spiste og hyggede os.