Rejsedagbog, Elefanter i Chitwan - RejseUniverset

Elefanter i Chitwan

Denne rejsedagbog foregår i Nepal og er en del af rejsen 'Jorden rundt med Mette og Henning'.

Visninger 2045 gange

Hjemkomstdato 2009-01-26
Læs rejsebeskrivelsen: 'Jorden rundt med Mette og Henning' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Elefanter i Chitwan

Næste dag sov vi lidt længere, vi blev hentet af en stor ladvogn, hvor der var plads til os alle sammen. Efter 30 min. kom vi frem til stedet hvor vi skulle ride på elefanter. Der var en masse mennesker på pladsen, nogle forsøgte at sælge bananer, som man kunne give til elefanterne... På hver elefant var der en lille kurv, hvor i der skulle sidde fire mennesker, så der var ikke meget plads.

Her ses Per, Lisbeth, Tove og Henning (en anden Henning) i en kurv.

Elefantridningen foregik mest inde i en meget tæt bevokset skov, så vi blev revet af grene på arme og ben, mens man blev noget mast i kurven . Men det var meget sjovt at prøve at ride på elefanterne.

På vores ridt så vi et næsehorn, helt tæt på.

Efter vi havde vugget frem og tilbage i ca. 1,5 time og var blevet godt ømme i r.... blev vi kørt tilbage i ladvognen. Eftermiddagen var til fri disposition. Så efter et hurtigt bad (man kommer nemmelig til at lugte lidt af elefantridning), gik Henning i gang med at overfører billeder og lave en back-up (for hold da op vi har taget mange, mange billeder). Mette gik med Karin ned til floden, hvor man kunne få lov til at bade med elefanterne. Vi blev hurtig enige om, at vi ikke ville prøve, men det var nu rigtig sjovt at se på de andre, mens vi nød en kold Carlsberg .

Vi fik overtalt de tre søde gutter til at prøve en tur (de tre nepalesere, som var med til at ordne alt undervejs, hvilket de gjorde så utrolig godt). Det så ud som om de havde prøvet det før, men det sagde de at de ikke havde.

Efter vi havde morerede os et par timer over elefantbadningen, gik vi op i byen og spiste frokost (Henning var nu kommet til). Vi købte en lille gave til Pralad (den forreste dreng på elefanten). Han skulle lukke øjene og frem med hænderne...

Det er ikke nu man skal sige: "pas på den er levende"

Det var den selvfølgelig ikke... det var bare en halskæde, med et nepalesisk symbol, som betyder "good luck" (Karin og Mette fik også en).

Om aftenen grillede vi ved resortet, det var hyggeligt.

Næste dag skulle vi tidligt op, da vi blev hentet af fire oksekærer.

Efter 30 min. bumlen  kom vi frem til en lille flod (ca 15m bred), hvor vi skulle sejle over, for at komme til elefantfarmen. På elefantfarmen opdrætter de elefanter, så de kan blive rolige nok til at have med turister at gøre. Det var utrolig synd for elefanterne (man havde det lidt dårligt over at man havde været ude at ride dagen inden), de stod bare under et halvtag og var lænket fast.

Vi tog båden tilbage over floden og op på oksekærerne for at kører tilbage til resortet. Resten af dagen var til fri disposition. Vi gik alle sammen ned til stranden og spiste en rigtig god frokost (lækker fisk og kolde Carlsberg). Derefter gik Niels, Karin, Henning og Mette op i byen for at købe fødselsdagsgaver til Eva, som blev 60 år dagen efter. Der blev pruttet godt om priserne, så vi fik råd til en masse gaver til Eva. Efter anstrængelserne fik vi en kold drik og nogle chips på en restaurant. Der efter mødtes vi med de andre (Eva, Niels kone mfl.) og spiste aftensmad, det var ikke så godt som frokosten, men vi var hellere ikke så sultne.

Vi tog tilbage til resortet og skulle pakke vores ting sammen, vi fik vores vasketøj retur (det som vi havde haft på den dag, vi så tigeren og det regnede så meget). Det var blevet tørt, men det lugtede meget fælt  og Mettes nye hvide t-shirt var blevet helt brun . Vores sko havde vi selv forsøgt at tørrer, men det var ikke lykkedes, da der var så fugtigt.

Man kan næsten forestille sig lugten af sko, som har været i en flod med mudder og regn, og som har langtidstørret i over 2 dage - uden at blive tørre  (de lugtede IKKE særlig godt!).