Rejsedagbog, Vandretur i Gurnigel d. 01-07-2007 (30) - RejseUniverset

Vandretur i Gurnigel d. 01-07-2007 (30)

Denne rejsedagbog foregår i Schweiz og er en del af rejsen 'Allan og Sanne i Schweiz'.

Visninger 2047 gange
Opdateret 2007-08-29 11:33:21
Tilføj kommentar til rejsen: Allan og Sanne i Schweiz Tilføj kommentar
Næste dagbogsindlæg: 'Sydtirol – Kastelruth – sommerferie 2007  - uge 1 (31)' Næste
Forrige dagbogsindlæg: 'Vandretur i Marbach – Emmental d 24-06-2007 (29) Forrige
Schweiz

Afrejsedato 2006-04-01
Hjemkomstdato 2008-02-01
Profil slaursen76
Læs rejsebeskrivelsen: 'Allan og Sanne i Schweiz' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Vandretur i Gurnigel d. 01-07-2007 (30)

Endnu en gang begravede Sanne hovedet i en vandrebog for at finde en flot og spændende vandretur, da vejret var til en tur i bjergene.

Gurnigel, der ligger lidt nord for Thun var vores udgangs-punkt. Turen startede fra en P-plads i 1589 m højde.

Turen gik op mod passet Leiterenpass i 1905 m højde. Igen var der en fantastisk udsigt undervejs:

Her ses udsigten på vej mod passet Leiterenpass:

Turen foregik på grusveje, så det gik støt fremad og stigningen var ikke så slem i starten. Men da vi kom til opstigning til passet, gik det noget mere stejlt opad på små snoede stier.

Her ses bjergtoppene Nünenenflue (2101 m) til venstre og Gantrisch (2175 m) til højre. Midt mellem disse bjergtoppe gik opstigningen til passet:

Endelig nåede vi toppen af passet (1905 m) og kunne nyde den flotte udsigt ud over alperne.

Mens vi holdte en pause, så vi disse ”tossede” cykelryttere bærer deres cykler op mod toppen fra modsatte side. De tog bagefter turen ned ad, hvor vi var kommet op (vildt og vanvittigt!):

Her er et par billeder af udsigten fra toppen af passet:

Som det ses af vandreskiltene, var der mange vandremuligheder i området, vi skulle gå mod Morgetepass:

Fra Leiterenpass gik vi på en militærbygget sti fra 1978, der førte os til Schibenspitz. Velankommet til Schibenspitz i nærheden af Morgetepass besluttede vi os for at holde frokostpause her på toppen, da der var en fantastisk udsigt til begge sider.

Efter vores frokostpause gik vi videre mod Morgetepass og ankom kort herefter. Her var der sat en lille biks op, hvor man kunne bl.a. købe drikkevarer og ost.

Her ses den lille biks:

Her var også en fantastisk udsigt til alperne:

Herefter gik det nedad tilbage mod Gurnigel og efter 1 times tid var vi atter tilbage ved bilen.