Rejsedagbog, Vandretur ved Klausenpasset d. 10-09-2006 (10) - RejseUniverset

Vandretur ved Klausenpasset d. 10-09-2006 (10)

Denne rejsedagbog foregår i Schweiz og er en del af rejsen 'Allan og Sanne i Schweiz'.

Visninger 2035 gange

Hjemkomstdato 2008-02-01
Profil slaursen76
Læs rejsebeskrivelsen: 'Allan og Sanne i Schweiz' Læs Rejsebeskrivelse

Print Print Rejsedagbogen: Vandretur ved Klausenpasset d. 10-09-2006 (10)

Søndag den 10. september tog vi på vandretur ved Klausenpasset. Pashøjden er 1948 m.o.h. Passet forbinder kantonerne Uri og Glarus. Vejen fører fra Altdorf (Kanton Uri) gennem Schächental over pashøjden og Urnerboden til Linthal (Kanton Glarus).

Vejen mod passet var meget snørket og smalt. Det gjaldt om at passe på, og holde øje med modkørende motorcykler og biler på de smalle veje.

Her er udsigten fra passet:

Vi valgte en vandrerute, der startede i 1840 m. højde, og gik til en bjergtop i 2218 m. højde, hvor man også ville have udsigt mod Muothatal. Endnu engang havde vi fået valgt en vandrerute, der gik stejlt opad. Vi havde indimellem problemer med at finde stien, så vi måtte lave nogle retningsskift indimellem, der betød, at det gik meget stejlt lige opad.

Her ses udsigten undervejs mod toppen:

Vi nåede toppen og her er et par billeder fra toppen:

Vi spiste også vores medbragte madpakker her og nød at få hvilet os lidt, inden turen gik videre.

Vi valgte at gå videre i højden til en anden top og herfra gå nedad tilbage til bilen. Det var en utrolig flot vandretur, der viste os Schweiz's forskellighed i bjergene. Dette var et meget barsk område med store sten og klipper, og noget helt andet end de områder, vi ellers har vandret i.